Snart ett år sedan

Snart ett år sedan jag gjorde det senast inlägget & det börjar bli hög tid att skriva något. Så vad har hänt sen sist, kanske inte så mycket…

 

Förutom att vi har återvänt till Linköping, till stadsdelen Ekängen där vi bor i ett ny producerat radhus. Vilket har gjort att jag inte har några jobbiga tågtider att passa & inga väntetider. Nu tar det 20 minuter med cykel & 8-10 minuter med bil hem, en stor skillnad som har resulterat i att jag har fått mindre stressigt & mer tid över till familjen. Nu kan man komma i tid till fredagsmyset, istället för att sitta på perrongen i Tranås i en timme för att vänta in nästa tåg. En annan fördel är att barnen har det sjukt nära till skola & dagis, Tuva går själv med kompis(ar) till skolan & det är stort inte minst för Tuva :D . Gatan vi bor på har så mycket barn i alla åldrar & våra barn har hittat en massa nya kompisar att leka med, härligt! Alfons var hemma hos en kompis helt själv för några dagar sedan & det är verkligen stort för honom. Även Jag & min fru har fått nya bekanta här i Ekängen. Fördelen med att flytta till ett nybyggt område är att alla är nya här, ingen har bott här längre än två år.

 

Vad mer har hänt, humm…

Min fru är snart klar med sin utbildning men har just nu praktik på Linköpings US, avd barn. Hoppas hon får bli vikarie där, personalen vill att hon ska skriva upp sig på deras lista. Vad gör jag då? Jag jobbar kvar på Tekniska verken & trivs som fisken i vattnet. Har även rest till Barcelona i Spanien med min bror & far, vi var där i mars. Det kommer bilder inlägg senare, lovar 

Men som sagt, får bli mer aktiv här & skriva oftare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0