På jakt efter det gröna kortet. Del 1



Torsdagen den 2/6 klockan 17:00 var det äntligen dags för kursstart & samling, vi träffades utanför klubbhuset på Landeryds Golfklubb. Vi körde en snabb presentation om oss själva för att sedan förflytta oss ner till drivingrangen, där vi gick igenom grepp & teknik. Sedan var det dags för ballansövningar & hitta rätt uppställning som passar var & en. Efter en trekvart var det gräsets tur att få en påhälsning, vi gick ut på övningsfältet för att prova svinga ifrån gräs.

 

Det var mycket teknik & ballansövningar på dagens schema, vilket var jätte bra då man kanske inte tänker på det sättet som en ”van golfspelare eller pro spelare” tänker. Sedan kom ett roligt moment, vi fick lära oss att chippa/pitcha in bollen på green. Det svåra är ju att träffa det man siktar på, men det gick ganska bra ändå. Efter ytligare en trekvart var det dags att packa ihop sakerna & ta golfbagen ner i mot rangen. Där fick vi avsluta med järn 7:an & pitchen.

 

På det stora hela gick första lektionen väldigt bra, mycket att ta in & tänka på. Men jag kan inte vänta tills nästa lektion, har fått blodad tand på golf nu. Men på torsdagen den 9/6 är det åter dags för lektion, men innan det ska jag försöka slå några bollar på rangen.

 

Jag är den sista i min familj att ta det gröna kortet, så nu är det hög tid att börja. Sedan kommer det svåra, att övertala min fru att börja spela. Nu har jakten på Hcp 36 verkligen börjat…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0