På jakt efter det gröna kortet. Del 5

Måndag 29/6-11 hade jag golflektion nummer fem av sju. På den här träningen övade vi långa inspel på green igen, chipp & pitch. Det är dem slagen vi övar mest på för det är väl dem slagen som är viktiga, att få ett bra inspel för att komma så nära hål som möjligt. Vilket kommer att göra att man inte behöver putta över hela green.

 

Men det är inte helt riskfritt att uppehålla sig på övningsfältet, vi hade en gäst nära inpå oss när vi övade. En äcklig randig huggorm som ville vara med, man tittade en extra gång för varje boll man plockade upp så man inte blev nafsad i handen.

 

Efter typ 128 bollar & en timme på fältet var det åter dags för puttningsövningar, tjohoo. Det är här jag måste bli bättre känns det som, svårt att bedöma hårdhet & längden i putten. Men det är bara att öva så kommer det med.

 

Avslutade kvällen med en runda på 9:hålaren med tre andra kursmedlemmar. Regnet hängde i luften hela tiden & på hål 2 kom det en liten skur, men sedan var det bra väder. Hur gick rundan då..? Jo, den gick riktigt bra faktiskt. Man ska ha 18 eller mer poäng för att få godkänt på uppspelet. Jag slutade min runda på 27 poäng, viket jag är ganska nöjd med. Få se hur det går nästa gång jag går ut på banan. Kanske blir det redan ikväll när vi har lektion nummer sex, men jag tror det kommer vara mest teori ikväll.  Men efter det kanske vi går en runda. Måste boka en tid ikväll för uppspel … Äntligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0