Hemdags!

Snart är det hemdags från jobbet, har hunnit med hyfsat mycket idag. Imorgon ska jag få en praktikant hela dagen, min första PRAO-elev :-D spännande. Vad ska jag hitta på för jobb, inget tråk jobb i alla fall. Man vet ju själv hur det var när man var ute på praktik. Timmarna kan gå väldigt sakta.

 

Men som sagt, snart är det hem gång. Ska först stå & trängas på perrongen med alla andra som ska hem. Det är fortfarande tåg brist, så har man otur får man stå hela vägen från LKPG till Tranås. Men jag har ett riktmärke, står jag under klockan har jag hyfsad chans att komma där dörren på tåget stannar. Men allt fler har upptäckt det, så istället för att alla står på hela perrongen, står nu folk i grupp & trängs där dörrarna troligtvis kommer att stanna. Ett lotteri varje dag, man drar ju nitlotter ibland tuvärr.

 

Mot tåget… hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0