Inget tagkort i jackan!

Låg & drog mig lite extra länge idag, inte så att jag fick stressa eller så. Åt en mysig frukost med min kära sambo i lugn & ror, barnen låg & drönade. Gjorde mig i ordning & tog vårjackan idag när det är så fint väder ute, hoppar in i bilen & åker ner till stationen. Sitter & väntar in tåget, hoppar ut, letar efter tågkortet i fickan…. Panik uppstår! Har ju bytt jacka. Hem fort som bara den, hämtar kortet & slänger mig i bilen för att försöka köra i fatt tåget i Tranås. (det brukar ta mellan 20-25 min att köra den streckan) Vet inte hur jag skulle köra ditt på 15min & parkera bilen, lösa biljett.. Han ut ur Aneby, sedan han verkligheten ikapp mig.

 

Väl hemma IGEN, kollade jag upp en ny tåg tid ifrån Tranås, 07:45. Lugnt, en timme kvar, lastade in övriga familjen som var på väg till dagis i bilen. Lämnar dagiset 07:18 & vänder min kos mot Tranås. Kommer ut på stora vägen som till min fasa är väldigt trafikerad, (förstår inte det, är väl bara jag som är på väg till jobbet såhär dags på morgonen) hamnar bakom fyra bilar. Jobbigt när man inte kan köra om & tiden bara tickar på tickar på tickar på. Kommer in i Tranås 07:40, stannar vid rödljus & väntar på grönt.. som aldrig verkar komma.

 

Svänger in på Willys parker 07:43, (den ligger på andra sidan tågspåret, parkerar jag där slipper jag betala 60:- i avgift)  sedan ska jag försöka hitta vägen till gångtunneln. I det här läget börjar paniken komma & jag börjar halvspringa, hittar tunneln.. Tittar på klockan 07:45. Ökar farten & kommer upp på andra sidan där tåget står med stängda dörrar, redo att åka. Springer nu ännu fortare & väl framme vid den stängda tågdörren hör jag ett  ”klick” dörren öppnas & jag hoppar på med andan i halsen. Stapplar fram till en ledig plats & slår mig ner.

 

Tänker för mig själv vilken bra tajming & inte nog med det... jag har ju tjänat 60:- med


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0