Första rundan med mor & far.

I tisdags den 31/5 var jag, min mor & far ute på Vårdsbergs golfklubb & slog några bolar på rangen. Efter ett tag blev min mor sugen på att gå ett varv på banan, vilket lät väldigt lockande. Det var ganska sent på kvällen så det var inte mycket folk på banan, vilket inte gör mig ett dugg då jag inte är så van än. Vill inte ha en massa folk som flåsaren i nacken & stressar på.

 

På första tee peggar jag upp, siktar & slår iväg bollen… Men åt helt fel håll, gjorde en klassisk slice. Men jag vet fler som slog bort bollar, inga namn *humm* Men på nästa hål gick det mycket bättre, ett par 4 hål som jag gick på par. Mitt tredje slag var med pitchen, får iväg ett så klockrent slag. Bollen rullar in på green & gör en båge för att sedan träffa flaggan & studsa bort några cm från hål. Sedan var det bara att sänka bollen på 4:e slaget, nice…

 

Träklubborna är jag inte helt överrens med än, slog bort en massa extra slag bara för att jag skulle testa dem. Men allt som allt gick det riktigt bra att spela, ”bara” två bortslagna bollar det måste ses som ett bra facit :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0